Jak spożywać miód, aby zachować jego wartości?

0
550

Miód to w 70% cukry proste, 20% woda, ok. 8 % cukry złożone i ok 2% wartości odżywcze – min. enzymy, aminokwasy, białka. Miód odznacza się właściwościami przeciwzapalnymi, odnawiającymi i oczyszczającymi. Zawiera witaminy min A, B, C, żelazo i wiele mikroelementów.
Ale, jak spożywać miód, aby nie zatracić znajdujących się w nim wartości odżywczych i witamin?
Jedna łyżeczka miodu zjadanego codziennie, przez 360 dni w roku, zadziała jak szczepionka i podkręci układ immunologiczny uodparniając organizm na wiele chorób, niestety wiele osób popełnia błędy, w wyniku których miód – traci swoje cenne właściwości.

Miód akacjowy poprawia odporność, pomaga w przeziębieniach oraz problemach z układem pokarmowym. Wrzosowy działa na nerki i układ moczowy, leczy również prostatę. Gryczany doskonale wpływa na układ krążenia, zwłaszcza w przemianach miażdżycowych, leczy niedokrwistość powstałą z niedoborów żelaza, ma także właściwości odtruwające – poprawia wydolność wątroby. Miód lipowy, podobnie jak akacjowy, ma wpływ na pracę układu oddechowego – leczy jego stany zapalne, jest także pomocny w łagodzeniu objawów stresu i wyczerpania nerwowego.

Są dwie najważniejsze rzeczy, aby zachować wartości odżywcze podczas spożywania miodu:

1. Miodu nie należy nakładać metalową łyżeczką, ponieważ, ze względu na swój kwaśny odczyn, traci on bardzo dużo wartości odżywczych.

2. Miodu nie należy rozpuszczać w gorącej herbacie. Roztapianie go czy to w gorącej wodzie czy też herbacie obniży jego wartości odżywcze, niszcząc niektóre enzymy i osłabiając jego charakterystyczny smak. Temperatura wody, czy herbaty nie powinna przekraczać 40 stopni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ