Jogurt naturalny czy śmietana?

0
287

Śmietana doskonale sprawdza się do przygotowania sosu, dopełnia smak zupy i chętnie wykorzystywana jest do tworzenie deserów. Mimo jej walorów smakowych, warto pamiętać, że jest dość kaloryczna. Jak bez utraty jakości smaku przygotować powyższe propozycje i obniżyć ilość kalorii? To proste! Postaw na jogurt naturalny.

Jogurt naturalny jest doskonałą alternatywą dla tłustej i kalorycznej śmietany. Nie ma w sobie aż tylu kwasów tłuszczowych oraz cholesterolu, w które obfituje śmietana przez co jest zdrowszy.
Pamiętaj, że nawet nieduża ilość śmietany dodana do zupy lub sosu skutkuje podwyższonym poziomem złego cholesterolu.

Mimo, że śmietana bogata jest w liczne witaminy i minerały, to ich wpływ nie jest na tyle zauważalny, żeby można było uznać jej właściwości za niezbędne dla odpowiedniego funkcjonowania organizmu.

W czym jogurt jest lepszy od śmietany?
Jogurt naturalny ma w sobie znacznie więcej białka, ale także więcej ważnych wartości odżywczych. Decydując się na jogurt naturalny zmniejszasz ryzyko zaszkodzenia organizmowi dużą ilością kwasów tłuszczowych.

Liczby nie kłamią.
Pamiętaj, że śmietana o zawartości tłuszczu 36% ma niemal 6 razy więcej kalorii niż jej lżejszy odpowiednik – jogurt naturalny.

Jogurt gęsty czy light?
Jeżeli chcesz cieszyć się smacznymi potrawami, unikaj beztłuszczowych jogurtów typu „light”, a postaw na te gęste typu greckiego.
Dzięki temu twoje sałatki, desery owocowe, sosy i zupy nic nie stracą z świetnego smaku, a Ty będziesz czuć się lżejsza i zdrowsza!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ