Kasza jaglana podstawą zgrabnej sylwetki

0
469

Od pewnego czasu na polskich stołach króluje kasza jaglana, coraz częściej zastępuje tradycyjne polskie ziemniaki czy makaron. Do jej zakupu zachęca niska cena, ale także uniwersalność, można wykorzystać ją do wielu dań, jest zdrowa idealnie nadaje się do każdej diety. Istniała już 4000 lat temu – uprawiano ją w neolicie. Co jest szczególnie wyjątkowego w tym pożywieniu?

  1. Kasza jaglana ma więcej składników mineralnych niż pszenica, jęczmień czy żyto, jest źródłem żelaza, potasu, magnezu, miedzi, wapnia i fosforu oraz witamin z grupy B.
  2. Kasza jaglana jest rajem dla osób, które nie tolerują glutenu – cierpią na celiakię. Dzięki jej strukturze możesz użyć jej do wielu typu dań: ciastek, sałatek, na ciepło do obiadu lub do mięsa.
  3. Kolejną zaletą jest odkwaszenie organizmu przy użyciu kaszy jaglanej, która ma odczyn zasadowy, dzięki czemu neutralizuje toksyny pochodzące z zakwaszających produktów.
  4. Antyoksydanty znajdujące się w kaszy jaglanej likwidują wolne rodniki, zatem kasza jaglana jest idealnym składnikiem diety antyrakowej, zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów.

W.A.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ