Wpływ diety na kondycję włosów

0
602

W dzisiejszych czasach zdrowe, zadbane włosy stanowią atrakcyjną wizualnie cześć ciała każdego człowieka. Wbrew pozorom wygląd zewnętrzny ułatwia relacje międzyludzkie i sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów. Niestety, aby móc cieszyć się dobrze dobraną fryzurą należy o włosy odpowiednio dbać. Przede wszystkim zrezygnować z zabiegów chemicznych wykonywanych w domu, poprosić doświadczonego fryzjera o poradę dotyczącą pielęgnacji i zmienić dotychczasowy styl życia. Okazuje się, że właściwe dbanie o włosy ma bezpośredni wpływ na bujność owłosienia.

Przyczyny wypadających włosów

przyczyny wypadania włosów
Niestety nierzadko zdarza się, że pomimo starań włosy zaczynają wypadać garściami, wówczas należy szukać przyczyny dolegliwości. W momencie, gdy przez kilka miesięcy proces wypadania ulega nasileniu, a żadne szampony wzmacniające, odżywki, maseczki, ampułki i spreje nie przyniosły pożądanych rezultatów konieczna będzie wizyta w poradni dermatologicznej i wykonanie specjalistycznych badań. Jeżeli lekarz wykluczy objawy choroby możliwe, że winowajcą jest niezdrowy styl życia i źle dopasowana dieta.

Okazuje się, że nadmierny stres powoduje kurczenie się naczyń krwionośnych odpowiedzialnych za dostarczanie substancji odżywczych, przyczyniając się do utraty i matowienia włosów. Równie istotny jest plan żywieniowy decydujący o stanie zdrowotnym każdego człowieka. Prawidłowo zbilansowana dieta w dużym stopniu wpływa nie tylko na dobre samopoczucie, ale również wygląd skóry, włosów i paznokci.

Chcąc wzmocnić włosy warto sięgnąć po tabletki na wypadanie włosów wzmacniające mieszki wraz z cebulkami. Odpowiednio dobrane witaminy powstrzymują wypadanie, hamują łysienie i dodają fryzurze witalności.

Wpływ odżywiania na kondycję włosów

Nie należy jednak zapominać, że suplementy to jedynie uzupełnienie kuracji, najważniejsza jest oczywiście zróżnicowana dieta. Nawet najlepsze tabletki nie zastąpią, bowiem cennych witamin zawartych w produktach spożywczych. Istotną rolę w odbudowie struktury włosów odgrywa białko. Proteiny zawarte w mięsie drobiowym, roślinach strączkowych, jajach i rybach stanowią podstawowy budulec włosa i wspomagają jego porost.

Najlepszym lekarstwem na osłabione i pozbawione blasku kosmyki jest magnez i wapń zawarte m. in w orzechach nerkowca, burakach, brokułach, brukselce, cebuli, jabłkach i groszku. Istotnym minerałem jest również żelazo, które odpowiada za grubość włosa. Żelazo zawarte w szpinaku, kukurydzy, daktylach, awokado, oliwkach, pietruszce i maku jest niezastąpione w procesie regulacyjnym gruczołów łojowych i produkcji kreatyny.

W diecie nie powinno zabraknąć witaminy A zawartej głównie w tranie i jajach, witamin z grupy B znajdujących się w pieczywie pełnoziarnistym, roślinach strączkowych, orzechach, wątrobie. Równie ważna jest witamina E odpowiedzialna za porost włosów ( jajka, zboża, ziarna słonecznika), witamina C ( pomidory, czarna porzeczka, natka pietruszki, truskawki) oraz biotyna ( drożdże, mleko, soja). Menu warto wzbogacić cynkiem, krzemem i miedzią, które bezpośrednio poprawiają jakość struktury włosów. Największe znaczenie odgrywają antyoksydanty zapobiegające starzeniu się włosów. Nie można jednak zapominać o wypijaniu przynajmniej dwóch litrów wody mineralnej lub źródlanej usuwającej z organizmu toksyny.

Z kolei z jadłospisu powinny zniknąć niezdrowe cukry, tłuszcze i wszelkiego typu używki.

Rezultatem poświęceń i rezygnacji z ulubionych przekąsek będą zadbane i zdrowo wyglądające włosy. Niezależnie od efektów dieta z całą pewnością nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie pozytywnie wpłynie na cały organizm, poprawiając jednocześnie samopoczucie.

Artykuł pochodzi z serwisu

www.artykuly.marleny.pl