Zanim wyruszysz na zimowe szaleństwo zadbaj o odporność!

0
555

Zamierzasz spędzić weekend lub zimowe ferie na stoku? Przed wyjazdem na zimowe szaleństwa oprócz spakowania ciepłych ubrań warto także zadbać o odporność. Żeby katar, ból gardła lub kaszel nie przeszkodziły w doskonałej zabawie zahartuj swój organizm!

Każdego dnia weź naprzemienny, ciepło–zimny prysznic. Dzięki takiej terapii Twój organizm przyzwyczai się i oswoi ze zmianami temperatur, a naczynia krwionośne będą mniej wrażliwe na niską temperaturę.

Takie działania pobudzą transport komórek odpornościowych do tkanek, dzięki czemu Twoja odporność wzrośnie, a Ty będziesz mieć jeszcze więcej sił i energii by stawić czoła nawet największym szczytom!

Kolejnym sposobem na zahartowanie organizmu jest przykręcenie grzejników w domu. Dzięki temu Twój organizm przyzwyczai się do niższych temperatur. Warto także zrezygnować z grubej bluzy i dresu, a zamiast tego wybrać lżejsze ubrania, dzięki którym mrozy nie będą dla Ciebie dużą zmianą.

Osoby, które hartują się od dłuższego czasu, mogą spróbować dość kontrowersyjnej metody biegania boso po śniegu. Pamiętaj jednak, by biegi takie na początku trwały bardzo krótko – do minuty, później możesz je wydłużyć (miej na uwadze, że biegi takie nie mogą trwać dłużej niż 5 minut).

P.K.